PRAKTYKA JOGI

czytaj więcej

Posłuchaj ciała - Wojciech Eichelberger

dod.: 2015-04-09, 23:08

Wielu ludzi utożsamia duchowość z pogardą dla ciała. Tymczasem to ono jest bliżej wzniosłości i świętości niż przesiąknięty fałszywymi poglądami umysł – mówi psycholog Wojciech Eichelberger

„W zdrowym ciele zdrowy duch” – znamy tę maksymę od starożytności, ale albo o niej nie pamiętamy, albo nie traktujemy poważnie. Oddzieliliśmy umysł i ciało, podczas gdy mędrcy mówią: „jesteśmy JEDNO”. czytaj więcej
czytaj więcej

Joga w ciąży - środa 19.00

dod.: 2015-02-26, 17:53

Przetrwać ciążę bez zadyszki i dobrze przygotować się do porodu? Tak, to możliwe!

Dziewięć miesięcy ciąży to czas szczególny – czas przygotowania na zmianę, jaką jest przyjście na świat dziecka. Dotychczasowe życie ulega przeobrażeniu i przewartościowaniu.

czytaj więcej
czytaj więcej

Savasana - podstawa relaksu w jodze

dod.: 2015-02-14, 00:02

Dlaczego relaks w jodze jest tak ważny?
Jak wygląda relaksacja w jodze?
Co to jest savasana (pozycja martwego ciała)?

Jak relaks wpływa na ciało?

Relaks w jodze jest bardzo ważny i poświęca się mu wiele czasu. Swami Sivananda, założyciel znanej na całym świecie metody nauczania jogi, wymieniał „odpowiednią relaksację” jako jeden z pięciu elementów jogi. Oczywiście nie tylko on tak twierdzi, tradycyjnie na koniec każdej praktyki asan, niezależnie od szkoły jogi, wykonuje się sesję relaksacyjną w savasanie.

czytaj więcej
czytaj więcej

Wszechmocny mięsień biodrowo-ledźwiowy

dod.: 2014-12-30, 18:07

Podstawą ciała i praktyki jogi są stopy. W celu ugruntowania fizycznych i energetycznych podstaw należy skupić się na naszym ośrodku energii, ruchu i równowagi, który zaczyna się blisko mięśnia biodrowo-lędźwiowego – pary mięśni, które przebiegają od trzonów ostatniego kręgu piersiowego (Th12) i czterech górnych trzonów kręgów lędźwiowych (L1-L4) ku dołowi do krętarza mniejszego kości udowej i są aktywne w pozycjach takich jak skłony do przodu (paschimottanasana), pozycja okrętu (navasana) a wydłużane na przykład w pozycji wojownika I (virabhadrasana I) lub łuku (dhanurasana).
czytaj więcej
czytaj więcej

Joga pomaga w nauce

dod.: 2014-10-06, 22:21

Gazeta Wyborcza

Aneta Augustyn

01.10.2014

Zwykły WF często nastawiony jest na wyniki, może przerażać. Joga jest dla wszystkich.

czytaj więcej
czytaj więcej

Oddech życia

dod.: 2014-09-03, 15:12

Kiedy się rodzimy robimy wdech, a kiedy umieramy robimy wydech. W przestrzeni pomiędzy tymi dwoma oddechami zawarte jest nasze całe życiowe doświadczenie tu na Ziemi. Pomimo tego, że ciało, które przechowuje naszego ducha umiera, w pewien sposób, światło naszej duszy nigdy nie przestaje płonąć, tak jak światło słońca, które zawsze świeci. Nasze ograniczone postrzeganie sprawia, że nie jesteśmy w stanie zobaczyć światła słonecznego po zachodzie słońca po drugiej stronie globu. Podobną trudność mamy z zaakceptowaniem wiecznej natury naszej duszy. Aby pogłębić postrzeganie niezbędne do odczucia wiecznego spokoju, które leży u podstaw istnienia, należy wyjść poza to co doczesne i przyziemne, i spojrzeć na wszystko z góry, z punktu obserwacyjnego. czytaj więcej
czytaj więcej

Lęk przed wygięciami do tyłu

dod.: 2014-08-13, 22:22

 Wygięcia do tyłu to wyzwanie zarówno dla ciała jak i ducha.

czytaj więcej
Strona 1/2 | 1, 2,